Jakie śniadanie na diecie można zjeść i czego należy unikać?

Z racji tego, że większość osób jest zabiegana, to też nie ma czasu regularnie jeść, a tym samym zadbać o sylwetkę. Stosowanie restrykcyjnych diet przynosi najczęściej mierne rezultaty, ale można zredukować wagę, stosując kilka trików, a jednocześnie nie rezygnując z większości posiłków. Najważniejsze jest w tym wypadku śniadanie, które musi być syte, ale też bogate w błonnik i niskokaloryczne. Co zatem jeść na śniadanie na diecie, a czego unikać?

Śniadanie na diecie – najważniejszy posiłek dnia

Zawsze się mówiło, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, bo to przecież ono daje siłę i energię do działania. Jednak musi być przygotowane ze świeżych produktów, które są bogate w błonnik, witaminy i składniki mineralne. Nie może być też zbyt obfite, ale na tyle syte, by można było zrezygnować z przekąsek i doczekać do kolejnego posiłku. Praktycznie przy każdej diecie śniadanie odgrywa istotną rolę i ma za zadanie pobudzić pracę jelit i wspomóc trawienie. W tym pomagają oczywiście produkty bogate w błonnik.

Jakie produkty na śniadanie na diecie są wskazane?

Na diecie najczęściej spożywa się od 3 do 5 posiłków dziennie. W przypadku 3 posiłków śniadanie powinno zaspokoić 30% Twojego dziennego zapotrzebowania na kalorie i proporcjonalnie 20% w przypadku 5 posiłków. Najważniejsze jest dostarczenie organizmowi przyswajalnych węglowodanów, ale też zdrowych białek i tłuszczy. Oto produkty, które powinny być obowiązkowym składnikiem śniadania na diecie:

  • chudy nabiał – mleko, sery, jogurt,
  • warzywa i owoce,
  • chude wędliny,
  • produkty zbożowe pełnoziarniste, płatki owsiane lub jęczmienne,
  • orzechy i nasiona w niewielkiej ilości.

Czego unikać podczas diety, przygotowując śniadanie?

Każda dieta ma na celu zredukowanie ilość dostarczanych kalorii, a więc obowiązkowo należy zrezygnować ze słodyczy. Chleb i bułki pszenne też są zabronione, a szczególnie posmarowane kremem czekoladowym lub słodkim dżemem. Na śniadanie niewskazane są kiszonki, a także słodkie bułki, ale też zrezygnuj z cytrusów i bananów.

Jak długo można stosować dietę?

Wiele osób przebywa na diecie całe życie, a efekty są niezadowalające. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest źle dobrana ilość posiłków i ich kaloryczność, a także niedostosowanie jadłospisu do stylu życia czy stanu zdrowia. Dieta powinna być przygotowana przez dietetyka, który przeprowadzi rozmowę z osobą, zleci badania i dobierze menu do zapotrzebowania energetycznego konkretnej pacjentki. W niektórych przypadkach dobrze zbilansowana dieta może być stosowana przez całe życie, bo nie tylko pozytywnie wpływa na sylwetkę, ale i stan zdrowia. Bycie na diecie nie oznacza też, że trzeba chodzić głodnym. Wręcz przeciwnie. Produkty bogate w błonnik sycą i dostarczają organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. To z kolei powoduje, że w przerwach między posiłkami nie towarzyszy Ci uczucie głodu i nie sięgasz po przekąski.

Jak się przygotować do diety, by osiągnąć zadowalający efekt?

Do każdej diety należy się odpowiednio przygotować, by móc zachować zdrowie, ale i energię do działania. Najlepiej jest udać się do dietetyka, by profesjonalista dobrał odpowiednie menu dopasowane do Twojej kondycji, wieku czy stylu życia. Dobrze też zmienić podejście i pomyśleć o diecie jak o czymś, co spowoduje, że poczujesz się lekko i przyjemnie. Należy też zrobić badania, by sprawdzić, czy w organizmie nie brakuje jakichś składników odżywczych. Pamiętaj, że źle dobrana dieta, może wyrządzić sporo problemów, a więc nie warto stosować jej na własną rękę. No i oczywiście śniadanie na diecie jest najważniejszym posiłkiem, który ma dostarczyć Ci sił i witalności. Zjedz je maksymalnie dwie godziny po przebudzeniu, a będziesz mieć energię do działania.